Az 1950-es évek elején a Curtiss Wright Surface Technologies sörétszórással alakította ki a Lockheed Super Constellation szárnyfelületét. Megalkották az első, integráltan merevített szárnyfelületű repülőgépet. Azóta a CWST számos kereskedelmi utasszállító, üzleti, katonai repülőgép és űrhajó szerkezeti paneljeinek szárnyfelületét alakította ki. A tervezőmérnököknek időnként kompromisszumokat kellett kötniük a felületek görbületének vagy anyagvastagságának mértékében. Ennek oka az alternatív alakítási eljárásokból származó korlátozott mennyiségű nyúlás volt.
Az eljárás a sörétszórást a nagyobb mélységű indukált megynúlás létrehozásával egészíti ki, lehetővé téve ezáltal a vastagabb anyagrészek alakítását és a lehetséges görbületek mértékének növelését.
A lézeres szórással történő alakítás elősegíti a megmunkált merevítőelemek és bordák használatát az integráltan merevített panelekhez, ami csökkenti a kötőelemek szükséges mennyiségét. Mindez könnyebb, takarékosabb üzemanyag felhasználású repülőgépeket tesz lehetővé.
A lézeres szórással elért mélyebb indukált alakváltozás és nyomófeszültség lehetővé teszi vastagabb szelvények és szűkebb görbületek kialakítását. Más módszerekkel összehasonlítva a lézeres szórás költséghatékony alternatívát jelenthet az összetett aerodinamikai alakzatok formázásához.