2009-03-18
Sajtóközlemény
2009. március 18.
Paramus, New Jersey állam, március 18. – A Metal Improvement Company (MIC) megnyitotta első európai székhelyű lézeres szórásos gyártóüzemét az Egyesült Királyságban, a Lancashire-i Earbyban.
A második legmodernebb gyártóüzem a világon a maga nemében, amely ezt az egyedülálló technológiát a kereskedelmi repülőgépek turbinahajtóműveinek alkatrészeinél alkalmazza. Az ISO 9001:2000 szabvány szerint jóváhagyott, két lézeres szórásos rendszerrel működik, amelyek rendszeresen munkálják meg a turbóhajtóművek alkatrészeit.
„Azért választottuk az Earby-i helyszínt ennek a létesítménynek, mert közel van a kulcsfontosságú ügyfelekhez, valamint a prémium kategóriás tudományos és tesztelési intézményekhez” – nyilatkozta Peter O’Hara, a MIC európai értékesítési és marketing alelnöke. A létesítmény jelenleg 30 főt foglalkoztat, és azért jött létre, hogy támogassa a lézeres szórás feltörekvő európai piacát.
A MIC kezdeti lézeres szórásos gyártóüzeme 2002 májusában kezdte meg működését Livermore-ban (Kalifornia, USA), hogy kihasználja a Lawrence Livermore Nemzeti Laboratórium (LLNL) lézeres szakértelmét. A MIC Livermore-i létesítmény volt az első a világon, amely a lézeres szórási technológiát a kereskedelmi repülőgépek turbinamotor-alkatrészeinek gyártásában alkalmazta. A létesítmény a Szövetségi Légügyi Hivatal által jóváhagyott javítóállomás (MPKR633X) a speciális lézeres szórásos szolgáltatásokhoz, valamint a Közös Légiközlekedési Hatóság által jóváhagyott JAR-145 javítóállomás (JAA.5573).
Mindkét MIC-létesítményben az LLNL által tervezett neodímium:üveglap lézert használnak, hogy egymillió psi nyomásimpulzust hozzanak létre a turbinamotorok kritikus fém alkatrészeinek felületén. A lézer másodpercenként öt impulzust képes kilőni. Az ismétlődő nyomásimpulzusok lökéshullámokat hoznak létre, amelyek áthaladnak a fémen, és a hagyományos szórással elérhetőnél kedvezőbb, négyszer mélyebb nyomófeszültségű réteget hoznak létre a felületen. Ez a nyomófeszültség növeli az alkatrész ellenállását az olyan meghibásodási mechanizmusokkal szemben, mint a fáradás, a súrlódási fáradás és a feszültségkorrózió, ami az alkatrész élettartamának növekedését és a karbantartási költségek csökkenését eredményezi.
A lézeres szórás lehetővé teszi az alkatrésztervezők és -gyártók számára, hogy könnyebben megerősítsék a fém alkatrészeket ott, ahol azok szerkezetileg sérülékenyek, anélkül, hogy a teljes szerkezethez fémet és az ezzel járó súlyt kellene hozzáadni. Az eredmény többletszilárdság plusz súly nélkül, ami különösen fontos a repülőgép- és autóipari alkatrészek, valamint az orvosi implantátumok esetében. A lézeres szórás további tervezett jövőbeli felhasználási területei közé tartoznak az atomenergia-termelésben, a petrolkémiai, valamint az olaj- és gázipari alkalmazásokban használt alkatrészek.
A Metal Improvement Company, a Curtiss-Wright Corporation (NYSE: CW, CW.B) százszázalékos tulajdonú leányvállalata precíziós fémmegmunkálási szolgáltatásokat nyújt, amelyek közé tartozik a sörétes és a lézeres szórás, a csiszolás, a hőkezelés és a bevonatolási szolgáltatások. A vállalat több mint 50 létesítményt üzemeltet Észak-Amerikában és Európában.
A Curtiss-Wright Corporation, amelynek székhelye a New Jersey állambeli Roselandben található, egy diverzifikált vállalat, amely fémkezelési szolgáltatások nyújtása mellett termékeket tervez, gyárt és felújít mozgásszabályozási és áramlásszabályozási alkalmazásokhoz. A Curtiss-Wrightról további információkért látogasson el a www.curtisswright.com weboldalra.
<< Back to News